نوشتن پایان نامه ریاضی: راهنمای گام به گام

نوشتن پایان نامه ریاضی: راهنمای گام به گام

یک پایان نامه در ریاضی یکی از مولفه های مهم تحصیلات تکمیلی است که در آن دانشجویان مجبورند به طور مستقل کار کنند و یک متن منسجم تولید کنند که در آن آنها نیاز به توصیف نتایج تحقیقات خود دارند. این یک پروژه چالش برانگیز و زمانبر است که نیاز به درک کاملی از مفاهیم پیچیده ریاضی و تولید نتیجه منسجم تحقیق دارد.

برای کمک به شما در کنار آمدن با این مقاله پیچیده دانشگاهی، ما این راهنما را ایجاد کرده ایم که مراحل اساسی در نوشتن پایان نامه در ریاضی را پوشش می دهد و رایج ترین دشواری هایی را که دانشجویان در طی روند نوشتن با آن روبرو می شوند، بیان می کند. شما خواهید آموخت که چگونه رساله خود را ساختار بندی کرده و فصل های آن را بنویسید.

ما نکات ویرایش و تصحیح را به شما ارائه می دهیم و لیستی از 15 موضوع جالب پایان نامه را به شما ارائه می دهیم. اگر با نوشتن هر پروژه دانشگاهی دیگری دست و پنجه نرم می کنید، در وب سایت ما راهنمای کاملی برای همه کارهای نوشتن در آنجا خواهید یافت.

پایان نامه در ریاضی چیست؟ نیازهای اساسی

پایان نامه در ریاضی یک پروژه منفرد است که در آن دانش آموزان منطقه خاصی از تحقیقات ریاضی یا کاربرد تکنیک های پیشرفته ریاضی را بررسی و مطالعه می کنند و گزارشی از یافته های خود می نویسند. هنگام نوشتن یک پایان نامه در ریاضی، شما یاد خواهید گرفت که متون پیچیده ریاضی را بفهمید، روی مسائل باز کار کنید و استدلال و ایده های ریاضی را به وضوح بیان کنید.

در پایان نامه خود، شما باید آنچه را که قبلاً در مورد یک موضوع خاص شناخته شده بود، گزارش دهید و به برخی از رشته های ریاضی کمک کنید. پایان نامه کارشناسی ارشد می تواند مخرجی باشد که برخی از نتایج شناخته شده را توضیح می دهد یا مبتنی بر تحقیق شامل یک قضیه جدید است. رساله دکترا در ریاضی بر اساس تحقیقات اصلی ریاضی است و حداقل شامل یک قضیه اساسی قابل قبلاً ناشناخته است.

کیفیت پایان نامه ریاضی

طول پایان نامه با موضوع متفاوت است و به طور معمول بین 50 تا 80 صفحه برای پایان نامه کارشناسی ارشد است. به خاطر داشته باشید که کیفیت از کمیت مهمتر است. جمله های ریاضی حاوی نت، شکل و معادلاتی هستند که در صورت استفاده از یک برنامه معمول پردازش کلمات، تایپ آنها دشوار است.

به همین دلیل پایان نامه های ریاضی معمولاً باید در TEX یا LaTEX تولید شوند که به طور خاص برای تولید اسناد فنی و علمی طراحی شده اند. اگر می خواهید پایان نامه خود را در ریاضی تایپ کنید، باید زمان مشخصی را برای آشنایی با این نرم افزار اختصاص دهید.

و به خاطر داشته باشید که شما به چندین پیش نویس نیاز خواهید داشت زیرا تمرکز بر درست کردن همه جنبه های مقاله (طرح، ریاضی، دستور زبان، هجی و غیره) به طور عملی غیرممکن است.

نوشتن یک فرایند است و هیچ کس قادر نیست در اولین باری که او برای نوشتن می نشیند، گزارشی کاملاً سازمان یافته، واضح و بدون خطا تولید کند. به طور معمول، مقالات خوب حداقل یک یا دو بار کاملاً بازنویسی می شوند و بخشهای اصلی اغلب به 3 تا 5 مورد بازنگری اساسی نیاز دارند.

استانداردهای لازم برای نوشتن پایان نامه ریاضی

این باید از یک قالب استاندارد برای ارتباطات علمی پیروی کند و شامل یک عنوان، مقدمه، نتایج، بحث، نتیجه گیری و کتابشناسی باشد. شما باید کنوانسیون های نوشتاری و نقل قول های ریاضی را دنبال کنید.
مقاله نهایی شما باید درست و منطقی باشد. شما باید به طور واضح توضیح دهید که چه مشارکتهایی مربوط به خود شماست و کدام یک از منابع علمی دیگر را گرفته اید. همچنین باید نتایج منفی را گزارش دهید.
متن پایان نامه شما باید واضح، جالب و قابل خواندن باشد. شما باید آن را با در نظر داشتن خوانندگان خود بنویسید و اطمینان حاصل کنید که حتی افراد غیر متخصص نیز می توانند از آنچه می نویسید معنی پیدا کنند.
دقت بسیار مهم است. هر گزاره ریاضی در پایان نامه شما باید یک معنی ریاضی دقیق داشته باشد. شما باید هر اصطلاح و هر نمادی را تعریف کنید و از آنها مطابق تعریف آنها استفاده کنید. شما همچنین باید هر نتیجه گیری ریاضی را که در مقاله خود می گیرید توجیه کنید.
انتخاب یک موضوع خوب برای پایان نامه در ریاضی

اگر مطلبی (ایده ها، حقایق، اثبات ها، نتایج ریاضی) را که از یک منبع منتشر شده به دست آورده اید، می نویسید، برای جلوگیری از دزدی ادبی، باید به چنین منبعی در متن مراجعه کرده و آن را در فهرست منابع خود فهرست کنید.

اولین قدم برای نوشتن پایان نامه در ریاضی انتخاب موضوع است. پروژه پایان نامه به طور معمول به علایق تحقیقاتی استاد راهنما شما مربوط می شود، بنابراین شما باید در مورد موضوعات احتمالی پایان نامه با اعضای کارکنان صحبت کنید و دریابید که چه کسانی در مناطقی که شما علاقه مند هستید کار می کنند

لیستی از پیشنهادات موضوعی برای الهام شما وجود دارد.

نمایندگی جبرهای محدود Hecke برای گروههای بازتاب پیچیده.
نظریه نوع هوموتوپی: محاسبه گروه های هوموتوپی حوزه ها ؛
کمی سازی هندسی منیفولد های قرصی ؛
کوهومولوژی انواع آبلیان ؛
نظریه میدان کلاس هندسی؛
استفاده از قضیه های Grushko و Stallings برای طبقه بندی گروه ها تا شبه ایزومتری.
معادلات تکامل: مشکلات ناشی از پویایی جمعیت.
تقریب های کم رتبه در متغیرهای متعدد.
روشهای نزول شیب تصادفی؛
استفاده از تکنیک های ریاضی گسسته در مدل های اتوماسیون سلولی در زیست شناسی ؛
نظریه نوسان فرآیندهای لوی ؛
ماتریس تصادفی و احتمال آزاد ؛
تئوری تقاطع انواع منحصر به فرد ؛
روش های برنامه ریزی خطی در ترکیب ؛
مدل سازی ریاضی در فرایندهای تشکیل فلز.

چگونه رساله خود را در ریاضی ساختار دهیم

رساله ها در ریاضی معمولاً یک تحلیل گسترده از یک موضوع خاص را ارائه می دهند و گزارشی از یک پروژه تحقیقاتی یا مطالعه را ارائه می دهند. یک پایان نامه معمولاً شامل چندین فصل است:

چکیده تقریباً 300 کلمه ای، اهداف، دامنه و نتیجه گیری یک پایان نامه را خلاصه می کند.
مقدمه یک موضوع تحقیق خاص، دامنه و اهمیت آن را معرفی می کند، مروری بر ادبیات مربوطه می کند و ساختار منطقی پایان نامه شما را به طور خلاصه بیان می کند.

متن مقاله باید در چندین فصل تشکیل شود که حاوی اثبات و جزئیات اجرای عددی است.
نتیجه گیری استدلالهای اصلی را بیان می کند، در مورد عواقب آن صحبت می کند، و پیشنهاداتی برای کارهای آینده ارائه می دهد.

ممکن است بدنه کار را اینگونه ساختار بندی کنید:

مقدمه
اثبات قضیه 1
اثبات قضیه 2
مثالهای عددی
برنامه های افزودنی

نوشتن پایان نامه در ریاضی

پایان نامه در ریاضی مبتنی بر تحقیقات ریاضی مستقل است که با بیشتر تحقیقات در زمینه های دیگر دانش متفاوت است. برای گرفتن دکترا در ریاضی، باید حداقل یک قضیه جدید ایجاد کنید و در زمینه تخصص خود به یک متخصص جهان تبدیل شوید.

این آسان نیست به طور معمول، خواندن مقالات و حمله به مشکلات مختلف ریاضی حدود یک سال و نیم کار سختی را می طلبد تا بتوانید موضوعی را بیابید که بتوانید اثبات کنید.

بنابراین، ابتدا باید یک مشاور انتخاب کنید، یک موضوع را انتخاب کنید و روی تحقیق خود به خواندن مقالات، حدس ها و اثبات لمها سخت بپردازید. هنگام خواندن، باید مثالها را تجزیه و تحلیل کنید و واژگان مهم را بخاطر بسپارید. باید درک کنید که با انجام یک قدم بزرگ قادر به اثبات قضیه خود نخواهید بود.

نتایج تحقیقات خود را یادداشت کنید و آنها را در دفترچه خود مرتب نگه دارید. برای اثبات قضیه خود ممکن است به دو سال زمان نیاز داشته باشید و تا زمانی که واقعاً آن را پیدا نکنید، هرگز نمی دانید که برای اثبات مسیر درست یا نادرستی را دنبال می کنید. تحقیقات بیشتر وقت شما را می گیرد اما شما همچنین باید مرتبا با سرپرست خود ملاقات کنید و در همه سمینارهای مربوطه شرکت کنید.

شروع پایان نامه ریاضی

هنگامی که شروع به نوشتن پایان نامه خود می کنید، باید تعاریفی را برای اصطلاحات و نشانه ها ارائه دهید که در طول مقاله استفاده خواهید کرد تا خوانندگان بتوانند کار شما را درک کنند. بهترین راه برای انجام این کار ارائه توضیحات در مورد اصطلاحات کلیدی در بخش معرفی است. مقدمه شما همچنین باید به روشنی مشکل را شرح دهد و آن را در متن قرار دهد.

هنگام نوشتن فصل های اصلی پایان نامه خود، شما باید مدرک طولانی را در چند مرحله یا چندین لم تقسیم کنید، و از جریان منطقی مراقبت کنید. هنگام نوشتن یک مدرک، شما باید با این فرضیه شروع کنید و از حقایق ریاضی دیگری مانند تعاریف، بدیهیات، محاسبات یا قضیه ها استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

مدرک خود را مانند یک کتابچه راهنمای به صورت مرحله به مرحله بنویسید. شما باید تمام مراحل منطقی را ارائه دهید اما نیازی به توضیح استدلال های واضح نیست. ارائه ادله روشن و توجیه هر مرحله مهم است. فقط یک یادداشت پرانتزی اضافه نکنید، و به خوانندگان بگویید که از معادله خاصی استفاده شده است.

توضیحات لازم در نوشتن پایان نامه ریاضی

شما باید توضیحات گام به گام را در جملات کامل ارائه دهید. وقتی یک بحث طولانی را تمام کردید، باید آن را خلاصه کنید. همچنین باید پایان اثبات خود را علامت گذاری کنید.

فراموش نکنید که ایده ها را در فصل های مختلف با استفاده از کلمات و عبارات انتقال پیوند دهید. به این ترتیب، شما کار خود را ادغام خواهید کرد و پایان نامه خود را به عنوان یک کل در ذهن خود مشاهده خواهید کرد. مهم است که معادلات، و همچنین قضیه ها، لماها و غیره را با استفاده از بخش شماره گذاری کنید تا به خوانندگان خود کمک کنید بحث خود را دنبال کنند. شما همچنین باید شامل نتایج عددی، مثالها، محاسبات، مقایسه ها و تفسیرها باشید.

ابتدا سعی نکنید خلاصه ای از پایان نامه خود را در ریاضی بنویسید زیرا فقط وقت خود را تلف خواهید کرد. این دشوارترین قسمت هر مقاله دانشگاهی است و علی رغم اینکه در ابتدای سند به نظر می رسد، باید آخرین مقاله آن را نوشت. شما باید سعی کنید محتوای پایان نامه خود را به یک پاراگراف تبدیل کنید و اطمینان حاصل کنید که خوانندگان شما می توانند پیام شما را درک کنند.

چکیده خلاصه ای از پایان نامه و سازمان آن را در اختیار خوانندگان قرار می دهد. این باید فرضیه شما و نکات کلیدی شما را در اثبات بیان کند. علاوه بر این، چکیده مقاله شما باید کاربردها و پیامدهای تحقیق را که در مقاله بحث می کنید پیشنهاد دهد.

نحوه استناد به منابع در نوشتن ریاضی

شما باید به درستی تمام منابع نتایج استفاده شده در پایان نامه خود را که متعلق به خود شما نیستند ذکر کنید زیرا اگر تعریف، قضیه یا ایده ای را بیان کنید و به آن اشاره نکنید، به مخاطبان خود می گویید که این یک چیز کاملاً جدید است و ادعایی که شما آن را ایجاد کرده اید. و اگر این درست نباشد، شما دزدی ادبی می کنید.

هر وقت از کلمات یا حتی ایده های شخصی استفاده می کنید، باید به او اعتبار دهید. این شامل نقل قول مستقیم و نقل قول است. همه سبک های اصلی استناد به استفاده از نقل قول های درون متنی و درج در یک لیست مرجع یا کتابشناسی نیاز دارند.

هنگامی که به کتابشناسی خود در متن پایان نامه خود در ریاضی مراجعه می کنید، باید مورد را درون پرانتز قرار دهید، به عنوان مثال. [45] و سپس اطلاعات خاص تری مانند شماره قضیه و شماره صفحه را ارائه دهید.

هنگامی که شما یک ماده فنی کلمه به کلمه مانند تعریف یا گزاره قضیه ارائه می دهید، در صورت ارائه مرجع مناسب، نیازی به استفاده از علامت های نقل قول ندارید.

اصلاح و پرداخت پایان نامه خود در ریاضی

همانطور که هر فصل از پایان نامه خود را در ریاضی می نویسید و آن را تمام می کنید، باید آن را برای درک بخوانید و به جریان منطقی و حس تداوم توجه کنید. سپس، باید آن را دوباره بخوانید و این بار، باید توجه کنید که چقدر قابل درک است تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما را درک می کند

استدلال ها سرانجام، باید آن را یک بار دیگر بخوانید و به مسائل زبان مانند هجی، دستور زبان و علائم نگارشی توجه کنید. به دنبال این سه مرحله، شما می توانید هر فصل را از نظر ساختار، محتوا و سبک آن ارزیابی کنید.

هنگامی که تمام فصل ها را کامل می کنید، باید پایان نامه را دوباره بخوانید و این بار، درک کلی، انسجام، وضوح، دقت و نحوه ارائه را بررسی کنید. از استاد راهنمای خود بخواهید پیش نویس پایان نامه شما را بخواند و مورد انتقاد قرار دهد.

نوشتن رساله دکتری ریاضی

بخاطر داشته باشید که هرچه رساله ریاضی خود را بیشتر صیقل دهید، شانس کسب نمره خوب برای آن بیشتر است.
یک ایده خوب این است که به جای انجام آن در رایانه، تجدید نظر نهایی در متن پایان نامه خود را در ریاضی روی یک نسخه چاپی انجام دهید. چاپ پایان نامه ریاضی خود و تجدید نظر در نسخه چاپی می تواند به شما کمک کند احساس کنید انگار دارید مقاله شخص دیگری را مرور می کنید.

این یک تکنیک مفید است زیرا به شما کمک می کند تا بر نابینایی نویسندگان غلبه کرده و هدفمندتر باشید تا بتوانید اشتباهات، غلط های اشتباه یا ناسازگاری بیشتری را مشاهده کنید

اگر از همان ابتدا رویکرد صحیحی را اتخاذ کرده و مسئولیت کامل پروژه خود را بر عهده بگیرید، می توانید یک پایان نامه صالح در ریاضی بنویسید و سهم بسزایی در این زمینه از تحصیل داشته باشید.

[learn_press_profile]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *