نوشتن پایان نامه حقوق جزا: راهنمای ساده

نوشتن پایان نامه حقوق جزا: راهنمای ساده

نوشتن پایان نامه می تواند برای هر دانشجو خصوصاً دانشجویانی که در رشته حقوق جزا تحصیل می کنند یک کار ترسناک باشد. هنگام نوشتن پایان نامه در حقوق کیفری ، باید قبل از طرح هرگونه سوال تحقیق ، تمام حقایقی را که در طول تحقیقات خود یافته اید ، به دقت بررسی کنید. این فرایند نسبتاً زمانبر است و شما باید از دانش کامل اصطلاحات حقوقی برخوردار باشید تا بتوانید از آنها در متن رساله حقوق کیفری خود به طور مناسب استفاده کنید.

اما مشکل اصلی این است که در طی دو هفته نمی توان مقاله ای نوشت ، زیرا برای تنظیم یک سوال تحقیق ، انجام تحقیق ، برنامه ریزی پیش نویس ، نوشتن و بازنگری به زمان زیادی نیاز دارد. شما باید در حالی که روی این پروژه پیچیده کار می کنید مرتب بمانید بنابراین به راهنمایی در مورد چگونگی انجام صحیح آن نیاز دارید. برای کمک به شما در شروع ، ما یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی نوشتن پایان نامه در حقوق کیفری ایجاد کردیم که تمام جنبه های اساسی روند نوشتن را پوشش می دهد. و اگر در زمینه پروژه کالج دیگری به کمک نیاز دارید ، ما راهنمای کاملی برای همه کارهای نوشتن در آنجا ارائه می دهیم.

پایان نامه در حقوق جزا چیست؟

به عنوان یک دانشجو ، شما مقالات مختلفی را نوشته اید اما پایان نامه در حقوق کیفری یک تجربه کاملاً جدید است زیرا این پروژه بسیار بزرگتر و مستقلتر از کار دانشگاهی قبلی شما است. بسیاری از محققان نوشتن پایان نامه را با نوشتن کتاب مقایسه می کنند زیرا این یک فرآیند خود کارگردانی است. هیچ کس به شما نمی گوید که چه کاری انجام دهید ، شما این کار را به تنهایی انجام می دهید و مراحل نوشتن طولانی تر از زمانی است که در حال انجام سایر تکالیف دوره ها هستید. این یک تجربه استرس زا اما در عین حال ارزشمند است زیرا شما مهارت های تحقیق و نوشتاری ارزشمندی را ایجاد خواهید کرد که در طول زندگی حرفه ای خود استفاده خواهید کرد.

پایان نامه در حقوق کیفری یک پروژه طولانی 100 تا 200 صفحه ای است بنابراین شما باید هر چه زودتر روی آن کار کنید. و اولین قدم مهم انتخاب موضوع خوب است. بیایید در مورد این مرحله به طور مفصل بحث کنیم.

انتخاب موضوع برای پایان نامه در حقوق جزا

مهم است که موضوع پایان نامه خود را عاقلانه انتخاب کنید زیرا این یک پروژه بزرگ است که قسمت عمده ای از مدرک شما را تشکیل می دهد. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

موضوعی را انتخاب کنید که به شما علاقه دارد. شما هفته ها روی پایان نامه خود کار خواهید کرد. برای شما آسان خواهد بود که انگیزه خود را حفظ کنید اگر کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. یا ممکن است موضوعی را انتخاب کنید که مربوط به آینده شغلی شما باشد.
سعی کنید چیزی منحصر به فرد پیدا کنید. یافتن موضوع واقعی اصلی آسان نیست اما می توانید از زاویه دیگری به یک موضوع تحقیقاتی معروف نگاه کنید.
با موضوع تحقیق خود عینی باشید. ایده ای را که دوست دارید از دیدگاه خارجی تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید دامنه موضوع خود را درک کنید.
موضوع بسیار گسترده ای را انتخاب نکنید. اگر ایده شما بسیار گسترده باشد ، نمی توانید آن را در تعداد کلمات مشخص بررسی کرده و به نتیجه گیری های قانع کننده ای برسید.
اگر موضوع بسیار باریک است ، انتخاب نکنید. شما نمی توانید استدلال خود را گسترش دهید و شرایط لازم برای شمارش کلمه خاصی را برآورده کنید.

هنوز مطمئن نیستید که چگونه می توان برای پایان نامه در حقوق جزا موضوع خوبی ارائه داد؟ در اینجا چند ایده جالب برای الهام شما وجود دارد:

علل خشونت در دانشگاه
قابلیت اطمینان شهادت شاهد عینی در دادگاه ؛
دامنه مجازات اعدام در قانون ؛
جنون جنایی و بهداشت روان؛
قانون سوuse استفاده داخلی
جنبش #MeToo در مقابل فرض معصومیت ؛
قتل دی دی بلانچارد
قانون ضد سقط جنین در ایالات متحده ؛
بحث کنترل اسلحه
تجارت غیرقانونی مواد مخدر در کلمبیا ؛
ادعاهای سوء استفاده جنسی هاروی وینستین ؛
تن فروشی و قاچاق انسان در هند ؛
اعترافات دروغین و محکومیت نادرست ؛
جرایم اینترنتی و امنیت ملی
قانون ضد تروریسم.

نوشتن یک پروپوزال تحقیقاتی برای پایان نامه شما در حقوق جزا

بعد از اینکه موضوع را انتخاب کردید و آن را محدود کردید ، وقت آن است که یک تحقیق رسمی را شروع کنید. به همین دلیل شما به یک پیشنهاد تحقیقاتی نیاز دارید. هدف از نوشتن یک پروپوزال تحقیقاتی این است که نشان دهید شما برای انجام حوزه تحقیقاتی پیشنهادی خود تخصص دارید. این یک سند مهم است که خلاصه ای خلاصه و منطقی از تحقیقات پیشنهادی شما ارائه می دهد و اصالت آن را نشان می دهد. طول تحقیق شما باید حدود 2500 – 3500 کلمه باشد و شامل قسمتهای اساسی زیر باشد:

عنوان باید شامل سوال اصلی تحقیق پیشنهادی شما باشد.

سابقه و هدف: مباحث تحقیقاتی که شما پیشنهاد می کنید ، مرور ادبیات موجود ، خلاصه ای از بحث های اصلی در این زمینه ؛
سوال تحقیق – توضیح دهید که چه موضوعاتی می خواهید کاوش کنید و چرا مهم هستند.
بخش روش باید انتخاب روش های خاص شما برای انجام تحقیق را توضیح دهد.
برنامه کار – مراحل تحقیق خود را با خطوط زمانی مربوط مشخص کنید.
کتابشناسی – شما باید لیستی از مقالاتی را که در مورد آنها بحث می کنید و همچنین لیستی از منابع مناسب برای تحقیق خود قرار دهید.
بخاطر داشته باشید که قبل از شروع تحقیق ، باید سوالات تحقیق خود را که در تحقیق قبلی به آنها پاسخ داده نشده است ، فرموله کنید.

نحوه ساخت یک رساله در حقوق جزا

قراردادهای خاصی وجود دارد که ساختار کلی یک رساله را در هر رشته تعیین می کند. یک پایان نامه معمولی ممکن است از قسمتهای اساسی زیر تشکیل شود:

چکیده خلاصه ای از یافته های پایان نامه شما را ارائه می دهد.
مقدمه زمینه پایان نامه حقوق کیفری شما را تعیین می کند و توضیح می دهد که چه موضوعاتی را می خواهید بررسی کنید و چرا.
مرور ادبیات مبانی نظری رویکرد شما را فراهم می کند ، شکاف هایی را در تحقیقات موجود ایجاد می کند و سوال تحقیق شما را با شکاف ها مرتبط می کند.
بخش متدلوژی درباره روشهایی است که شما برای جمع آوری داده ها استفاده خواهید کرد.
یافته ها داده هایی را که در حین تحقیق جمع آوری کرده اید نشان می دهد.
بحث ، داده های جمع آوری شده را تفسیر و تحلیل می کند.
نتیجه گیری به این سوال پاسخ می دهد “پس چه؟” و در مورد اهمیت تحقیق خود بگویید.
مراحل نوشتن پیش نویس پایان نامه خود در حقوق جزا
بعد از اینکه موضوع شما توسط کمیته تأیید شد ، باید روی پروژه خود کار کنید. ابتدا باید شروع به تحقیق و جمع آوری داده ها کرده و یافته های خود را به صورت مستند ثبت کنید. وقتی مرحله تحقیق به پایان رسید ، روند نوشتن شروع می شود. این مرحله را می توان به چندین مرحله تقسیم کرد و هر مرحله به کار قابل توجهی نیاز دارد بنابراین عامل اصلی برای موفقیت مدیریت زمان است. شما باید فصل به فصل بنویسید و آنها را برای تایید به مربی خود ارائه دهید. بیایید به طور مفصل در مورد محتوای فصل های مختلف بحث کنیم.

مقدمه

این فصل اول است ، بنابراین باید اطلاعات لازم را برای تحقیقات شما ارائه دهد ، مسئله تحقیق را شرح دهد و دلیل آن را ارائه دهد. شما باید در مورد اهمیت مسئله صحبت کنید ، شامل تعاریف نظری اصطلاحات مهم باشید ، سوالات و فرضیه های تحقیق را مشخص کنید و در مورد محدودیت های مطالعه خود صحبت کنید. طول فصل ممکن است حدود 600-700 کلمه باشد ، اگرچه برای برخی از موضوعات ، مقدمه طولانی تر است

بررسی ادبیات

مرور ادبیات زمینه مطالعه شما را تعیین می کند. وظیفه شما توصیف وضعیت فعلی تحقیق در زمینه زمینه شما و تعیین شکاف موجود است که فکر می کنید با تحقیقات بیشتر می توان مشکلات موجود را برطرف کرد. همچنین باید توضیح دهید که چگونه می خواهید شکاف موجود را برطرف کنید. این می تواند در فرمول بندی مشکلات یا سوالات تحقیقاتی که در رساله حقوق کیفری خود بررسی خواهید کرد ، کمک کند. شما می توانید بررسی ادبیات خود را به صورت طبقه بندی ، تحلیل انتقادی یا مقایسه ارائه دهید. این فصل باید هدف تحقیق شما و سوال تحقیق شما را توجیه کند. طول این فصل ممکن است 3000 تا 4000 کلمه باشد.

روش شناسی

ابتدا اهداف تحقیق خود را بیان کنید. سپس شما باید روش هایی را که برای انجام تحقیق انتخاب کرده اید معرفی کنید و در مورد فلسفه پشت هر روش بگویید. هر بار که روش یا تکنیک جدیدی را انتخاب می کنید ، باید توضیح دهید که چرا این انتخاب را انجام داده اید و چرا روش های دیگر را رد کرده اید. طول این فصل باید حدود 1000 تا 2000 کلمه باشد. در بخشهای این فصل ، شما می توانید در مورد شرکت کنندگان ، مواد ، روش و تجزیه و تحلیل بنویسید. همچنین باید در اصطلاحات پذیرفته شده یک توصیف کلی از طرح تحقیق ارائه دهید.

یافته ها

در این فصل نتایج تحقیقات و تحلیل های شما ارائه شده است. به خاطر داشته باشید که باید نتایج را بدون تفسیر ارائه دهید زیرا آنها را در فصل بعدی تفسیر خواهید کرد. شما باید داده ها را به عنوان پاسخ سوالات تحقیق و فرضیه ارائه دهید و مطالب را به صورت جدول و شکل سازماندهی کنید. فراموش نکنید که به همه جداول و شکل های خود در متن مراجعه کنید.

بحث

اکنون وقت آن است که نتایج را با توجه به سوالات تحقیق تفسیر کرده و درباره چگونگی ارتباط آنها با ادبیات موجود بحث کنیم. تجزیه و تحلیل داده هایی که به روشی کلی جالب هستند اما به فرضیه اصلی و سوالات تحقیق مرتبط نیستند ، اشتباه خواهد بود. می توانید آن داده ها را در پیوست وارد کنید. شما باید مهارت های تفکر تحلیلی و انتقادی خود را به کار گیرید و در جایی که داده های شما با هم تفاوت دارند برجسته کنید

نتیجه

از شواهد پایان نامه خود برای نتیجه گیری استفاده کنید اما از هیچ ماده جدیدی استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ادعاهایی که در اینجا مطرح می کنید با شواهدی پشتیبانی می شود که در فصل های قبلی ارائه کرده اید. این فصل همچنین باید شامل پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر باشد اما باید درباره محدودیت ها نیز صحبت کنید.

چکیده

خلاصه ای از حدود 250-300 کلمه را بنویسید تا خلاصه ای از یافته های خود را ارائه دهید. این بخش به افراد امکان می دهد بدون مطالعه کامل مقاله ، در مورد تحقیقات شما اطلاعاتی کسب کنند. شما باید اطلاعاتی راجع به اهداف تحقیق ، روشهایی که استفاده کرده اید ، یافته های کلیدی ، نتیجه گیریها و توصیه های خود داشته باشید.

پایان نامه خود را در حقوق جزا تجدید نظر ، ویرایش و تصحیح کنید

وقتی پایان نامه خود را در حقوق جزا به پایان رسانید ، باید آن را برای چند روز کنار بگذارید و سپس در آن تجدید نظر کنید و با افزودن یا حذف برخی از مطالب یا ایجاد تغییرات ، محتوای و منطق خود را بهبود ببخشید. ویرایش و تصحیح مقاله اغلب نادیده گرفته می شود اما در واقع ، نوشتن خوب در واقع نتایج ویرایش خوب است ، بنابراین باید زمان قابل توجهی را برای اطمینان از شفاف ، موجز بودن و عاری از خطای پروژه اختصاص دهید. ابتدا ، شما رساله خود را با صدای بلند می خوانید و باید برای بهبود منطق ، جریان و ساختار جمله ، از بین بردن لفظ و زبان نامناسب بالا رفته و اطمینان از استفاده از کلمات دقیق (استفاده از اصطلاح نامه و فرهنگ لغت خوب برای آن) روی یک تصویر بزرگ تمرکز کنید.

پس از آن ، می توانید دستورات و کلمات را در جملات جداگانه اصلاح کنید. شما باید به دنبال کلمات اشتباه یا سوused استفاده شده ، اشتباه تایپی و غلط املایی ، اشتباهات جزئی دستور زبان باشید. سرانجام ، شما باید قالب خود را برای استفاده مداوم از همان سبک استناد استفاده کنید.

نکات مفیدی برای نوشتن مداوم

اکنون می دانید که چه کاری باید انجام دهید و یک برنامه ایجاد کرده اید اما وقتی برای نوشتن می نشینید ، نمی توانید حتی یک کلمه بنویسید. در اینجا چند نکته در مورد آنچه باید انجام دهید زمانی که تمایل به نوشتن ندارید وجود دارد.

لیستی از کارهای کوچک را که باید برای بخش خاصی از رساله حقوق کیفری خود انجام دهید ، ایجاد کنید. وقتی احساس کردید که نمی خواهید در زمان تعیین شده بر روی استدلال های خود کار کنید ، می توانید کاری از آن لیست انجام دهید.
درباره اینکه چقدر از پروژه خود خسته شده اید ، دوباره بنویسید. ابراز احساسات به شما کمک می کند تا از بلوک نویسندگان عبور کنید و راه حل خلاقانه ای پیدا کنید.
روی قسمت تقدیرنامه های خود کار کنید. به همه افرادی که به شما کمک کردند فکر کنید و ممکن است تمایل بیشتری برای کار روی پروژه خود داشته باشید.
این استقلال کار است که پایان نامه حقوق کیفری را به یک پروژه دلهره آور و استرس زا تبدیل می کند اما اگر از دستورالعمل های ما پیروی کنید مطمئناً با آن کنار خواهید آمد. بدانید که شما دانش جدیدی در زمینه حقوق کیفری کمک می کنید و به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنید

[learn_press_profile]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *